Key Account management

5% van je klanten zijn verantwoordelijk voor 50% van de omzet en/of winst. 20% van je klanten genereren 80% van je omzet en/of winst. Het kost 5 keer meer om een klant te maken dan een klant te behouden. Welke theorie is voor jou van toepassing?

Het is duidelijk dat we de aandacht moeten hebben voor onze topklanten, dat we een key account management moeten voeren. 

Doelgroep

Key account managers, sales directors en zij die hun topklanten correct willen managen.

Resultaat

Deelnemers aan deze trainingsdag:

  • hebben een correct begrip van KAM
  • beschikken over meer dan 30 tools om KAM op te starten of te verbeteren
  • kunnen haalbare KAM-plannen opstellen

Agenda

  • individuele presentaties
  • definitie en doel van KAM
  • wanneer is KAM zinvol?
  • welke klanten zijn key accounts?
  • key account plannen opmaken
  • KAM op ondernemingsniveau organiseren
  • rol en profiel van de key account manager
  • afwisseling van interactie en rollenspellen, de hele dag

Investering

€480 (inclusief lunch en didactisch materiaal)

Voor deze dag is onder voorwaarden een tussenkomst van de KMO-portefeuille dienst opleiding mogelijk, https://www.vlaio.be/nl/subsidies-financiering/kmo-portefeuille/wat-is-de-kmo-portefeuille

Heb je nog een vraag over deze training?

Contacteer ons op het nr. + 32 473 80 98 95 of één van onze contactpunten.

Veelgestelde vragen